ELA, STEILAS, CCOO, LAB eta UGT sindikatuek maiatzerako deitutako grebek ere babes zabala izan dute langileen aldetik, eta aldaketarik ezean mobilizazio eta grebekin jarraitu beste biderik ez digute utziko

Patronalari langileen eskaerei erantzunez adostasunak erdiesteko beharrezko zintzotasunez jokatzen hasteko eta eta Hezkuntza Sailari gatazkaren irtenbide egoki batean inplikatzeko galdegiten diegu

Azken bi ikasturtetan gauzatu den 27. greba eguna eta ikasturte honetako 24. da gaurkoa. Eta gaur ere, izan duen babesa oso zabala izan da, aurrekoen oso antzekoa eta ikastetxeetan lan baldintzen okertzearen ondorioz bizi den nahigabe orokortuaren erakusgarri. Izan ere, sektore honetako langileok 10 urte daramatzagu lan hitzarmena berritu gabe.

Gatazka guzti honetan zehar sindikatuok adostasunetara iristeko borondate argia eta negoziazio prozesuan erabateko zintzotasuna erakusten ari gara. Patronalari dagokionez aldiz ezin dugu gauza bera esan, behin eta berriro kontrakoa erakusten ari bait zaigu. Gogoratu behar dugu Martxoak 25eko mahaiaren aurretik sindikatuokin izandako aldebiko bileretan, adostasunak erdiestea ahalbideratu zezaketen planteamendu batzuk egitera iritsi bazen ere, mahai negoziatzaile hartan aurkeztu zuen proposamena onartezina izan zela, aurrez egitera iritsi zen planteamenduetatik erabat aldendua; Gainera, proposamen hura definitibo eta aldaezin bezala aurkeztu zuten.

Jarrera itxi haren aurrean, sindikatuok adostasunerako giltzarriak jasotzen zituen dokumentu bat helarazi genien patronal eta hezkuntza sailari; ez batak ez besteak ez zigun ordea erantzun. Beraz, egoera desblokeatzeko asmoz bilera batera deitu genituen Lan Harremanen Kontseiluan. Kristau Eskolak publikoki adierazi zuen ez zela bilerara joango, modu horretan adostasunetara iristeko borondate falta nabaria erakutsiz eta bide batez hezkuntza sailari bilerara joan ere ez egin eta gatazkaren irtenbidean inplikatu gabe jarraitzeko bidea erraztuz.

Bere azken mugimenduekin ere argi utzi du adostasunak erdiesteko borondate gutxi duela eta negoziazio prozesu batek eskatzen duen zintzotasunez jokatzeko gai ez direla izan. Apirileko greba egunen ondoren egoera bideratzeko eta adostasunak erdiesteko asmo garbia erakutsi diogu sindikatuok.

Baina beste behin ere, patronalak fede txarrez jokatu du. Horrela, ustez diskretoak izaten ari ziren elkarrizketa batzuen berri eman du maiatzeko greba bezperetan, gatazka bideratzeko sindikatuok helarazitako ildotik erabat urruntzen den proposamen bat zabaldu du ikastetxeetan, oraindik sindikatu denei helarazi ere egin gabe eta sindikatu bakar baten erantzunik ere jaso gabe. Argi dago langileen eskaerei erantzun gabe mobilizazio eta grebak desaktibatzeko helburu soilarekin jokatu duela berriro ere patronalak, langileen, ordezkarien eta sindikatuen artean nahasmena eta hausturak bilatu nahian benetako adostasunak baino gehiago.

Hezkuntza Sailak, berriz, gatazkaren irtenbide egoki batean inplikatu gabe jarraitzen du, eta Otsailean Legebiltzarrak gatazkaren irtenbidean inplikatzeko egindako eskaera ez da ari betetzen. Hezkuntza laguntza espezialisten inguruan esandakoak esan, sindikatuoi ez digute inolako berririk eman, eta patronalak egindako proposamenak bere horretan jarraitzen du. Hau horrela sindikatuok legebiltzarreko talde desberdinekin biltzen jarraituko dugu Hezkuntza saila legebiltzarrak emandako zeregina betetzera deitzeko.

ELA, STEILAS, CCOO, LAB eta UGT sindikatuok bai patronal eta bai Hezkuntza Sailari galdegin nahi diegu bakoitzak bere ardurak bere gain har ditzala, eta behingoz bai langile, bai familia eta bai ikasleen onuran, gatazka honi irtenbide egoki bat emateko neurriak eta erabakiak har ditzatela.

Azkenik, langileak zoriondu nahi ditugu beste behin ere erakutsi duten tinkotasun, indar eta konbentzimenduagatik.

Euskal Herrian 2019ko maiatzak 9an.

Hitzarmen berri baterako aldarrikapen nagusiak

Enplegua:

Akordio bat, enpleguari eusteko eta gelak balizko ixtearen eraginpeko pertsonala birkokatzeko.

Soldatak:

Eroste-ahalmena berreskuratzea.

1-DBHko eta 2-DBHko irakasleen soldatak parekatzea.

Lanaldia eta lan-kargak:

Irakasleen kasuan, ordu osagarriak erreserbatzea eskolak prestatzeko eta ikasleen jarraipena egiteko, zein urtean dedikazio ez presentzialeko 70 orduren aitortza.

Administrazio eta Zerbitzuetako pertsonalarentzat, lanaldia murriztea.

Lanbide Heziketan lanaldiaren banaketa irregularra adostea.

Bereziki prekarizatuen eta feminizatuen dauden kidegoen lan-baldintzak hobetzea.

Hezkuntza-laguntzako espezialistak: haien lana hezkuntza-izaerakotzat hartzea, ordu osagarriak ematea lana prestatzeko eta ikasleen jarraipena egiteko, zein lanaldia modu erregularrean banatzea irailaren 1etik ekainaren 30era arte

Haur-hezkuntzako lehen zikloko pertsonala: haien lana hezkuntza-izaerakotzat hartzea, lanaldia murriztea, ordu osagarriak ematea lana prestatzeko eta ikasleen jarraipena egiteko.